fredag 20 juli 2012

GUNHILD CARLING

Ganska besynnerligt,  får man säga,
bockade plåtrör det är,
att någon ens kunde överväga
få fram ett ljud ur de där

Människan lärde sig dock tekniken,
många modeller det finns,
succesivt skapades så musiken,
som ut ur dessa utvinns

Tubor, trumpeter och så tromboner,
variationen är stor,
esskornett, valthorn och saxofoner,
olika ljud i dem bor

En gång fantastiska ljud jag hörde,
ljudet ifrån en trombone,
spelandet faktiskt mig djupt berörde,
helt utan en mikrofon

Tradjazz det gällde, det svängde värre
och trombonist var ett kvinns,
spelar duett med en äldre herre,
med en trumpet, som jag minns

Hon dominerade hela bandet
fick det att låta så bra
spela trombone, verkligen hon kan det
avspänd och glad  jämt hon va

Hon, Gunhild Carling, är bäst i landet,
många nog tycker som jag,
någon jag känner nog inte kan det,
skapa ett kolossalt drag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar