fredag 4 januari 2013

STEPPANDE HÖNS

Kanske åtta jag var
och till något jag spar
kapitalet dock ökar ej mera,
då jag tänkte som så
alla ungar skall få
se på något jag skall regissera.

För en femöring de
inbjuds att vara me´,
kan ju ge mig en krona om dagen,
så en sensationell
underhållning i kväll
äger rum bakom stenen i hagen.

Alla ungarna kom
för en femöring dom
får en plats på parketten vid stenen
denna show blir unik
och den sker till musik
sedan händer det saker på scenen.

Först så tänder jag på
mormors spritkök och så
sätter  upp en bakplåt på hällen
och en vevgrammofon
har jag med mig som lån
och "Berlinerluft" spelas i kvällen.

Ur en wellpappkartong
tar jag upp på en gång
några unghöns som hamnar på plåten,
som nu denna var het
häftig steppdans blir det
till musik från den skrapiga låten.

Många hakor föll ner
på de ungar som ser
denna dans till berlinermusiken,
så det blev en succés
tyckte dom som var me´
så förvisso blev ingen besviken.

Inte var det så snyggt
och mot hönsen rätt styggt
dock så skadades ingen av dansen
men briljant var idén
med musik och med scen
och jag bättrar på penningbalansen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar