onsdag 25 maj 2016

LIVETS LOTTERI

Ett till synes lyckligt par har gått ut på en exklusiv restaurang i Kungsträdgården i Stockholm.
Under en längre tid har dock mannen varit näst intill sjukligt besatt av att vinna stort på lotto,
vilket av olika anledningar hade börjat reta gallfeber på kvinnan.

När mannen gått ut på toaletten kallar därför kvinnan
till sig kyparen och säger:
- Min pojkvän kommer att fråga mig om vinnarsiffrorna
på dagens Lotto, Hans rad ser ut så här. Kan inte du
säga att han har vunnit?
Kyparen går efter  lite övertalning med på det lilla skämtet
och bara några minuter senare frägar pojkvännen om
vilken rad som vunnit vid lottodragningen.
- Vi har en TV i köket så jag går och kollar, svarar kyparen.

Pojkvännens glädje vet inte till sig när kyparen återvänder
och läser upp siffrorna. Han reser sig ur stolen och faller
ner  på knä.
- Jag vann! Jag vann! Han skriker ut sin glädje och beställer
omedelbart in champagne.
- Skål! hojtar han, det är något jag måste berätta. Lugnt
leende ger han kvinnan bilnycklarna och säger:
- Bilen och huset är ditt. Jag har ett förhållande med din
syster och från och med nu är det det som gäller.
Och innan hon hinner berätta att det hela är ett skämt,
sveper han glaset med champagnen, kastar det på
golvet och när det slås i bitar är han redan halvvägs
ute genom dörren - hysteriskt skrattande.


Berättat för oss i Sherwoodskogen av Claes Nordenskiöld

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar