söndag 14 september 2014

LIMERICKDAGS - IGEN


PYROMANEN
En ung pyroman ifrån Kent
har inför polisen bekänt:
Jag var arg på min mor,
min kusin och min bror
så där jag har släkt har jag tänt.

SLÖFOCKEN
En slöfock från Storgatan 3
Sa dystert: Såvitt jag kan se
är samhället vrångt.
Det är alltför långt
mellan barnbidrag och ATP.

ARTIGHET
En arg gammal gubbe i Riga
sa: Artighet är för de viga.
Bocka mej kan jag ej
för min rygg säger nej
och jag vill tammefan ej niga.

KORT- KORT
En ogift ung flicka från Gruva
vars drag var mer bittra än ljuva
tog minikjol på
för att friare få
men fick bara hosta och snuva.

STÅ I KÖ
En enstöring bosatt i Sjö
till vännerna har sagt adjö.
När sällskap han trår
till Systemet han går
och står några timmar i kö.

EVIGHETSMASKINEN
En uppfinnare från Havanna
sa: Till sist mina drömmar blev sanna.
Den maskin jag kom på
kan i evighet gå,
men hur skall jag få den att stanna?

Ur: Stora Limerickboken av Börje Crona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar