torsdag 2 oktober 2014

FLERA LIMERICKAR

Vi har förstått att många uppskattar limerickar. Därför har vi tittat in igen i Börje Cronas
outtömliga förråd.


SKARA
Det var en flicka i Skara
som trodde sig sångerska vara.
Min röst är väl bra,
hon till sånglärarn sa.
Ja, sa han, om ni råkar i fara.

HUNDSKOLAN
En värnpliktig från Formentera
sa: Vid hundskolan fick jag studera.
Kanske var det en del
som jag fattade fel
men jag lärde mig dock apportera.

FLATOR
En frispråkig fikus från Mad
åt sin lesbiska fru är ej glad
ty de grälar var natt
om vem som har rätt att
göra vilket med vem och med vad.

HYPOKONDRIKERN
En orolig man från Blåsut
fem läkarböcker läst ut.
Sen dyster och rädd
han låg i sin bädd
och dog av ett tryckfel till slut.

JON BLUND
En läkares son i Trångsund
sa till far: Vem är han som en stund
brukar ligga hos mor
varje natt du har jour?
Kan det möjligen vara Jon Blund?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar