fredag 20 juli 2018

TACK FÖR ATT DU VÄNTAR...


Vi har fått bredband i Sherwoodskogen. Vi hänger alltså med någorlunda i den digitala
utvecklingen. Telia har skött detta och förser oss nu med erforderliga TV-kanaler.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tidigare har vi här i Sherwoodskogen haft ett avtal med Canal Digital, som vi skulle säga upp häromdagen. Vi hade nämligen fått en räkning för nästkommande halvår.

Vi ringer först deras fakturaavdelning för att klara ut detta.
Det krävdes 205 påringningar (vi prickade av dem) innan vi kommer fram till handläggaren.
För var 7:de påringning kommer en damröst in på linjen och säger: "Tack för att du  väntar.
Vi gör allt för att besvara ditt samtal så snart som möjligt".

Efter samtalet med fakturaavdelningen kopplas
vårt samtal vidare till abonnemangsavdelningen.
Något internt samarbete mellan dessa båda avdel-
ningar förekom tydligen inte på företaget.

Här krävdes ytterligare 125 påringningar, med inslag
 av damrösten med jämna mellanrum, innan fram-
kopplingen var klar.
Totalt 330 påringningar och en dryg timme krävdes
för att nå handläggarna och klara ut detta enkla ärende.

Är detta ett rekord, eller har någon annan varit med om något liknande eller värre?

Underlag: Självupplevt






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar