torsdag 16 juli 2020

SVENSK DAMTIDNING


En av fruarna i Sherwoodskogen har tecknat en prenumeration på den rojalistiska veckotidningen "Svensk Damtidning". Detta kan måhända kräva ett förtydligande 
från hennes sida:

Jag älskar min kung och hela hans hus.
De står för min syn i förklarat ljus.
Prins Daniel, Victoria så duktig och rar.
Carl-Philip, Sofia ett ungdomligt par.
Och Madeleine med sin man herr O´Neill,
han saknar dessvärre de kungligas stil.
Prinsessan Christina så duktigt galant.
Margareta som redan har blivit en tant.
De övriga två, Desirée och Birgitta
på Koberg, Mallorca man kan dessa hitta.
Jag älskar dem så, jag gillar dem så,
allt vad de gör är jag nyfiken på.
För se, det gör tillvaron mindre grå,
men det kan min gubbe inte förstå.

Underlag: Fritt, men med Alf Henrikson som förebild

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar