tisdag 28 augusti 2018

MARDRÖMMEN OM KATTEN


                                                 Sistliden november försvinner min katt
                                                 på Medborgarplatsen en frostnupen natt
                                                McDonalds var öppet, jag sökte mig dit
                                                för att under sökandet få mig en bit.
                                               Jag plötsligt då insåg vad som hade skett,
                                               av BigMac jag tänkte just ta mig ett bett,
                                               då burgaren jamade svagt i sitt bröd,
                                               med lökring om halsen min katt mött sin död

                                               Underlag: Egen mardröm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar