torsdag 9 augusti 2018

SKVALLER OCH TÄNKVÄRT

Caskie Stinnet
En diplomat är en person som kan be dig dra åt helvete på ett sådant sätt att du faktiskt ser
fram emot resan.

ABC News 
Det har brunnit i Donald Trumps bibliotek. Båda böckerna brann upp. Det verkligt tragiska
är att han bara hade hunnit färglägga den ena av dem.

H L Mencken
En cyniker är en man som när han känner doften av blommor ser sig om efter en likkista.

Winston Churchill
En kompromiss är konsten att dela på en kaka så att alla tror att de fått största biten.

Charles de Gaulle
När jag vill veta vad Frankrike tycker, då frågar jag mig själv.

Stanislaw Jerzy Loc
Kan man kalla det framsteg om man lärt en kannibal äta med kniv och gaffel?

Burt Bacharach
En synonym är ett ord du använder om du inte kan stava till det första du tänkte på.

Anton Niklas Sundberg
Näst små brännvinsglas är kyskhet det värsta jag vet.

Samuel Butler
Det finns fler dumbommar än skurkar här i världen, annars skulle inte skurkarna ha
tillräckligt att leva av. 

August Lämmle
Den effektivaste formen av hämnd är att inte hämnas.

Winston Churchill
Han är en blygsam man som sannerligen har mycket att vara blygsam över.

Albert Einstein
Det som är svårast i världen att förstå är inkomstskatten.

Napoleon
Jag fruktar tre avoga tidningar mer än tusen bajonetter.

Charles de Gaulle
Det är inte lätt att vara president i ett land som har 1000 olika ostsorter.

Winston Churchill
Islam är lika farligt för människan som rabies är för en hund.

Underlag: Gösta Åbergs "Roligt sagt" samt diverse hörsägner




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar