onsdag 17 oktober 2018

KVICKT SAGT


Anton Niklas Sundberg 
Näst små brännvinsglas är kyskhet det djävligaste jag vet.

Etiopiskt ordspråk
När dåren inte lyckades bleka elfenbenet försökte han svärta ebenholts.

Moliére 
Jag föredrar en behaglig last framför en tråkig dygd.

Jacques Tati
Ingenting i världen är så rättvist fördelat som förståndet, alla säger sig ha fått nog.

Italienskt ordspråk
Den som inte äger mod måste ha snabba fötter.

Edith Piaf
Moral är när man lever på ett sådant sätt att det absolut inte är något nöje att leva.

Robert Owen
Alla människor är lite konstiga  utom du och jag och till och med du är lite konstig.

André Gide
Åldern har också hälsomässiga fördelar, exempelvis spiller man ut ganska mycket av den
alkohol man annars skulle ha druckit.

Sacha Guitry
Om en man tar din hustru är bästa hämnden att låta honom behålla henne. 

Okänd
En del äkta män är bevis på att kvinnor har humor.

Ken Bodd
Jag har inte pratat med min svärmor på ett och ett halvt år - jag vill inte avbryta henne.

 Mae West
Han trodde att han skulle komma någon vart genom att överösa mig med smycken.
Och det gjorde han.

Mexikanskt ordspråk
Först i äktenskapet visar det sig om  kvinnan är en orkidé eller en kaktus.  

Winston Churchill
Visst är det sant att alkohol aldrig botat en förkylning, men det har inte doktorn heller.

Sokrates To think is to be  Shakespeare To be or not to be  Frank Sinatra Do be do be do 

Underlag: Roligt sagt av Gösta Åberg med några bidrag från Sherwoodskogen.                      
         
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar