söndag 12 mars 2017

ÄNNU EN BUKETT LIMERICKAR


                                                               EN VÅRBUKETT
Härmed överlämnas ännu en bukett limerickar. De är alla lånade från diverse håll, bland
annat från Börje Cronas förråd.
Med förhoppningar att ni inte hört dem alla tidigare, tecknar med hälsningar

Sherwoodskogens skrivarstuga

Om en tågresenär från Gottröra
som hade ett hål i sitt öra
konduktören sa hett:
"Han var utan biljett,
så vad fasen skulle jag göra?"


En slöfock från Storgatan 3
sa dystert: "Såvitt jag kan se
är samhället vrångt.
Det är alltför långt
mellan barnbidrag och ATP".

En arg gammal gubbe i Riga
sa: "Artighet är för de viga.
Bocka mej det kan jag ej,
för min rygg säger nej,
och jag vill tammefan ej niga".


En glömsk servitör ifrån Säter
nog inte på länge förgäter
en skylt på hans bord
med följande ord:
"Kommer strax, Vi är ute och äter".


En uppfinnare ifrån Havanna
sa:" Till sist mina drömmar blev sanna.
Den maskin jag kom på,
kan i evighet gå,
men hur skall jag få den att stanna?"


"Gammal ost", sa en köpman i By,
"smakar mycket bättre än ny.
I lagret jag har
några bra exemplar,
men dessvärre har en lyckats fly."


Till en ung gondoljär i Venedig,
sa en kvinnlig turist: "Är ni ledig?"
"Nej" sa han "inte nu
för jag jobbar till sju,
men då följer jag hemskt gärna med dig".


Två små loppor ifrån Östersund
kom ut ifrån Gröna Lund.
Då sa en utav dem:
"Hur skall vi komma hem,
ska vi gå eller ska vi ta hund?"








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar