måndag 3 februari 2014

ORKESTERN


Ifall du är född musikalisk
och utrustad med fantasi
dessutom så smått teatralisk
då kan det bli svårt låta bli,
att hänföras utav musiken,
den har en besynnerlig kraft,
du uppeggad blir av publiken
fast ingen du någonsin haft.

Du hör hur applådåskor strömma
emot dig vid varje konsert
rätt mysigt att sitta och drömma
fast ensam i huset man är.
Du spelar med Armstrong, Bill Haley,
Glenn Miller och världskända band,
du spelar tillsammans med Presley
och även Sinatra ibland.

Du mycket får se utav världen,
turnén den tycks aldrig ta slut,
rätt märkligt, för ändå så ger den
dig aldrig en chans komma ut.
Allting som jag här har beskrivit
det händer mig ständigt och jämnt,
en popstjärna nästan jag blivit,
dock är det ju bara på skämt.

En synt jag mig köpte på nätet,
den innehöll all sorts musik,
låt vara en aning förmätet,
en upplevelse rätt unik.
Om blott melodin jag kan spela
så fyller orkestrarna på,
fast enkelt man sköter det hela
det ljuvlig musik blir ändå.

Robin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar