fredag 7 november 2014

FALU RÖDFÄRG

,
                                                        
                                                               MITT  UTEDASS


                                                   Mitt uthus det står där och väntar,
                                                   i hjärtat jag känner sån fröjd,
                                                   det efter en rödfärgning längtar,
                                                   med snickrandet är jag rätt nöjd.
                                                   En dunk Falu rödfärg jag handlat,
                                                   en underbar dalakulör,
                                                   och snart jag mitt uthus förvandlat,
                                                   med rödfärg, precis som sig bör.
                                                  
                                                   Så vackert det lyser vid trädet,
                                                   ett konstverk av ädlaste art,
                                                   som Goja, Matisse, säkert är det
                                                   med dem faktiskt helt jämförbart.
                                                   Mitt konstverk det skall kompletteras,
                                                   make-up det skall uthuset få,
                                                   det röda med vitt kombineras
                                                   men sedan det färdigt skall stå.

                                                   Nu känslor av glädje det skänker,
                                                   av svenskhet det lyser så grant,
                                                   av solen all färg vackert blänker,
                                                   mitt dass faktiskt blev elegant.

                                                   RB

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar