måndag 9 januari 2012

CHEFSREKRYTERING

Med hjälp av så kallade Headhunters letas många av dagens blivande chefer upp ..Handlar det om ställföreträdande chefer, chefer på en något lägre nivå, kan det ändå bli nog så knepigt och grannlaga att
hitta rätt person. En ställföreträdare får ju inte vara så duktig att han helt överglänser sin chef, men framför allt får han inte ha alltför många egna uppfattningar om saker och ting. Han måste vara lyhörd för vad chefen tycker. I fallet som beskrivs nedan annonserar chefen själv efter sin andreman.

STÄLLFÖRETRÄDAREN

En ställföreträdare bör jag ha
till firman, jag tänkte en gång
så jag satte in en annons en da´
och sökandekön den blev lång

Jag vill vara chef och bestämma jämt
min andreman bör det förstå
om alla blott gör så som jag bestämt
friktionsfritt då allting skall gå

Jag talar med alla och väljer ut
en man som det jobbet vill ha
han såg faktiskt ovanligt korkad ut
som andreman passar han bra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar