lördag 14 januari 2012

MIN KATT

En sorglig historia är detta. Huruvida händelsen överhuvudtaget har inträffat råder delade meningar.
Ägaren till den omnämnda restaurangen förnekar bestämt att historien är sann.

Sistliden december jag miste min katt
på torget i staden en frostnupen natt
McDonalds var öppet, jag sökte mig dit
för att under sökandet få mig en bit.
Då plötsligt förstod jag vad som hade skett
av Big Mac jag skulle just ta mig ett bett
då burgaren jamade svagt i sitt bröd
med lökring om halsen min katt mött sin död

1 kommentar:

  1. Hej morfar o Ingeborg ! Detta var ju en sorglig historia!
    ( men man kanske kan diskutera sanningshalt...)

    Sitter här och läser i er blogg om både stort
    och smått, rolig läsning det!

    Om en dryg månad flyttar vi upp till Södermanland, det ska bli skoj! Vi ses snart!
    /Elin

    SvaraRadera