torsdag 26 september 2019

ROLIGT FRÅN LÄSEKRETSEN


Då och då inkommer glada bidrag från läsekretsen. Vi har valt ut några som vi hoppas
att många skall uppskatta. Vi börjar med en nyskriven limerick.


MALENA
Till min  flickvän, hon hette Malena,
sa jag, jag vill vara allena,
hon i avskedets stund
sög  sig fast vid min mun
och hängde och dingla med bena.

Och sedan några historier ur det så kallade verkliga livet:



PÅ DANSBANAN
- Varför dansar ni inte, min herre?
        Nej, min fru är död.
- Jamen, bjud upp någon annan då!

Jennifer Oscarsson, Åsbro

EFTERMÄLE
Först efter min död kommer omvärlden att
upptäcka vilken man jag varit, sa Valdemar.
- Nåja, svarade hans fru, men då är du  ju i säkerhet.

Rune Ruthberg, Södertälje

ROMANTIK
Jag  träffade min hustru på en dansrestaurang.
- Det låter ju romantiskt!
- Nä, inte alls. Jag trodde hon var hemma
 och passade ungarna.

Karl Angshult, Liatorp

FULL FART
Två kommunalarbetare stod och lutade sig mot
sina spadar. Plötsligt lyfter den ene på sin spade 
och slog ihjäl en snigel.
- Varför slog du ihjäl snigeln, frågar kompisen?
- Jag ville inte ha den jäkeln rännande kring benen
hela tiden.

Monica Schöld, Jönköping

MAMMA FÖRKLARAR
Mamma, sa lille Bertil, varifrån kommer jag?
Mamma tog Bertil i knät och förklarade
noga hur små barn kommer till världen,
inga detaljer utelämnades.
- Förstår du nu varifrån du kommer, Bertil?
- Javisst, mamma. Men vad skall jag säga till
min klasskompis Bengt? Han säger att han
kommer från Sundbyberg.

Björn Edvinsson, Haninge

Underlag: Dagspress




    -





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar