tisdag 31 januari 2017

EN BUKETT LIMERICKAR


                                                       EN BUKETT LIMERICKAR

En läkares son i Trångsund
sa till far: Vem är han som en stund
brukar ligga hos mor
varje natt du har jour?
Kan det möjligen vara John Blund?


En ung pyroman ifrån Kent
har inför polisen bekänt:
Jag var arg på min mor,
min kusin och min bror,
så där jag har släkt har jag tänt.


Det var en flicka från Skara
som trodde sig sångerska vara.
Min röst är väl bra,
hon till sånglärar´n sa.
Ja, sa han, om ni råkar i fara.


En frispråkig fikus från Mad
för sin lesbiska fru är ej glad,
ty de grälar var natt
om vem som har rätt att
göra vilket med vem och med vad.


När gulliga Ellen från Hällen
blev erbjuden åktur på kvällen
till disco i stan
.hon sa: Nej, fy fan,
då blir man ju bara på smällen.


En kommunalordförande i Bet
gillar inte privatverksamhet.
Han har sagt i ett tal
han vill ha kommunal
men ej statisk elektricitet.


En hypokondriker ifrån Blåsut
fem läkarböcker hade läst ut.
Sen dyster och rädd
han låg i sin bädd
och dog av ett tryckfel till slut.

Underlag: Stora Limerickboken av Börje Crona. Urval av Sherwoodskogens Höganäskontor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar