torsdag 28 mars 2019

ANSLAGSTAVLAN



Herr Redaktör
Jag har med intresse och visst vemod följt händelseutvecklingen i Swedbankaffären. 
Jag har förstått att det inte kan uteslutas att Swedbank gjort sig skyldig till olag-
ligheter i Baltikum genom penningtvätt. Jag efterlyser en grundlig genomlysning
av den affären. Icke desto mindre anser sig styrelsen kompetent att omgående peka 
ut vd:n Birgitte Bonnesen som skyldig och hon avskedas vid bolagsstämman. 
Visserligen kompenseras hon med en väl tilltagen fallskärm, men kvar sitter i orubbat 
bo ett antal herrar i kritstrecksrandiga kostymer i en styrelse som likväl kan ha lika
 stort ansvar för det hela. Dessutom har dessa herrar det dåliga omdömet att just
vid detta tillfället begära högre styrelsearvoden.
Jag tycker mig känna igen mönstret, man offrar en kvinna och männen sluter upp
solidariskt bakom varandra.
Jämlikheten i vårt samhälle har inte nått särskilt långt ännu.

Marie från Flen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar