torsdag 4 februari 2021

INSKICKAT



 Vi får inte alls så många signaler i form av mejl, SMS eller brev som vi skulle önska. Men en del kommer det ju. Här följer några exempel på glada och lustiga insändare senaste tiden.

FÖRST EN LIMERICK
En skruv som var ifrån Hökarängen
fann en dag en mutter i sängen,
som var eldig och varm
men till ledsnad och harm
hade hon inte den rätta gängen.

Vega Isacsson, Ludvika

NÅGRA DRÅPLIGA HISTORIER
-  Grevinnan satt och beklagade sig: Det är hopplöst att skaffa bra folk till huset nuförtiden. När jag äntligen fått den nye hovmästaren att trivas, kom greven och överraskade oss.

Karl Angshult, Liatorp

-  Jag tror att kvinnor är särskilt lämpade som astronauter, sa den unga damen. Själv har jag exempelvis åtskilliga gånger varit i sjunde himlen.

-  Två kommunalråd en måndagsförmiddag.
-Vad är klockan?
-Halv tio.
-Hemskt vad veckan går långsamt.

Christer Rudbeck, Stockholm

ÄNNU EN LIMERICK


En bagerska bosatt i Sveg
for till Stockholm och bytte sitt kneg
till det äldsta som finns
för frigjorda kvinns
och massage har hon övat på deg.

Bror Nordkvist, Säffle

FLERA DRÅPLIGHETER
Den 67-årige konsuln har beslutat att gifta sig med sin 25-åriga sekreterare. Hans bästa väns kommentar: Har du blivit tokig? När du är 77 är hon 35! Vad är det med det då? Det är väl ingen ålder för en kvinna?

U-B Ellberg, Lomma

- Läraren: Vad gör en missionär?
Lille Kalle: Han är resande i trosartiklar.

Rolf Ahlgren, Mörrum

-  Jag va i Åre förra åre´, och det gilla jag storlien.

Okänd

Två kommunalarbetare stod och lutade sig mot sina spadar. Plötsligt lyfter den ene på spaden och slår ihjäl en snigel. - Varför slog du ihjäl snigeln? frågar kompisen.  - Jag vill inte ha den jäkeln rännande kring benen hela tiden.

Monica Schöld, Jönköping

OCH SLUTLIGEN EN LIMERICK

Till min flickvän, som hette Malena
jag sa, nu vill jag va allena.
Hon i avskedets stund
sög sig fast vid min mun
och hängde och dingla med bena.

Sherwoodskogen












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar